رفتن به مطلب
♥ Aida ♥

غذاهای ضد پیری!!

پست های پیشنهاد شده

[align=center] این قانون طبیعت است که سلولهای تمام افراد زنده بشریت بعد ازگذشت مدتی دچار پیری می شوند وپویایی اولیه خود را از دست می دهند،این موضوع به وضوح در صورت و بدن اشخاص دیده می شود به همین دلیل گفته می شود که آن شخص دچار پیری شده است و نشانه های پیری در او نمایان شده است.اما شما می توانید با تغذیه صحیح و مناسب پیری را به تاخیر بیاندازید .

اما چه ویتامین هایی در این موضوع دخیل هستند و این ویتامین های در چه غذاهایی دیده می شوند :

 

* ویتامین آ :

در محصولات لبنی به وفور دیده می شود، در زرده ی تخم مرغ،جگر،کره،ماهی هایی که دارای رنگ تیره ای می باشند .میوه ها و سبزیجاتی که دارای دارای رنگ قرمز و نارنجی هستند مانند: گوجه فرنگی،خربزه،طالبی،زردآلو،هویج. و هم چنین سبزیجاتی که دارای رنگ سبز می باشند .

 

* ویتامین سی :

مرکبات،کیوی،اسفناج، میوه هایی که دارای رنگ قرمز هستند،گل کلم،خرمالو.

* ویتامین ای:

عصاره های سبزیجات،ماهی،روغن های مثل:روغن و عصاره ی زیتون، عصاره ی و شیره ی انگور.

 

* آنتی اکسیدان ها :

مواد دیگری هستند که به سلول های کمک می کنند تا با پیری مقابله بیشتری داشته باشند و دیرتر قدرت و پویایی خود را از دست دهند.

 

اما این آنتی اکسیدان های در جه موادی وحود دارند :

لیکوپین های ( کاروتنوئید های ) در مواد غذایی مانند : گوجه فرنگی،کلم بنفش،هندوانه.

 

کراتین های : پیاز،موسیر،کلم بروکلی.[/align]

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

[align=center]

* مواد غذایی دیگری که ضد پیری هستند عبارتند از :

* سلنیوم ها : در مواد غذایی مانند :ماهی و کلا مواد غذایی که از دریا به دست می آیند حاوی سلنیوم هستند.نان های که حاوی مواد مغذی هستند،سیر،زرده ی تخم مرغ،فلفل قرمز،

 

* منیزیم: عصاره ی میوه های،آب های معدنی،شکلات،غلات.

 

* کلسیم : مواد لبنی، سبزیجاتی که دارای رنگ سبز هستند .

 

* آهن : گوشت قرمز،

 

* زینک : غلات .

 

* منگنز : بادام ، گندم .

 

توصیه های اساسی : از سن 40 سال به بالا شما باید مراقبت های تغذیه ای را آغاز کنید زیرا از این سن به بعد است که سلول های دچار فرسایش می شوند و کم کم فعالیت و پویایی سابق خود را از دست می دهند .

 

علائم پیری مانند : خشک شدن پوست،سفیدی تارهای مو،دردهایی در ناحیه ی مختلف بدن.این موارد و علائمی که ذکر شد همه در رابطه با نشانه های پیری در یک فرد است .بلافاصله بعد از این که این علائم ظاهر شد شما باید تغذیه صحیح و مراقبت های پوستی را آغاز کنید .

 

* تغذیه خود ار متحول کنید : شما بعد از یک سنی و گذشت یک دوره ی خاص به تغذیه دیگری نیازمندید و کلید جوانی چیزی جز تغذیه مناسب نمی باشد .مانند :سبزی ها،میوه ها ، روغن ها و عصاره های میوه ها،ماهی،لبنیات،غلات ،

 

* مواد غذایی را کمتر سرخ کنید سعی کنید بیشتر به حالت آب پز یا کبابی کردن غذاهای از آنها استفاده کنید .

 

* مواد غذایی تان را کمتر فریز کنید و برای مثال از فریز کردن سبزی های خودداری کنید زیرا با فریز کردن ویتامین های شان را از دست می دهند .

 

* ما در دوره ی به سر می بریم که آلودگی های بسیاری وجود دارد : آلودگی صوتی،آلودگی هوا ، استرس،اعتیاد،سیگار،داروهای، عدم فعالیت و ورزش ،پس با این شرایط باید از کشیدن سیگار خودداری کنید تا کمتر به بدن شما آسیب برسد.

[/align]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

×