رفتن به مطلب
Negarita

خورش استانبولی

پست های پیشنهاد شده

[align=CENTER]این خورش سرشار از پروتئین و كربوهیدرات است، تمامی نیازهای غذایی بدن شما را تامین می‌كند و در عین حال بسیار خوشمزه بوده و طبخ آن نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد.

 

[align=CENTER]

[/align]

مواد لازم برای 4 نفر:

  • گوشت گوسفندی: 300 گرم
  • سیب‌زمینی استانبولی: 400 گرم
  • پیاز متوسط: یك عدد، ساطوری‌شده
  • گوجه‌فرنگی متوسط: 4 عدد، رنده‌شده
  • رب گوجه‌فرنگی: یك قاشق غذاخوری
  • نمك و فلفل قرمز: به میزان لازم
  • روغن: 4 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: یك قاشق چای‌خوری

روش تهیه:

 

1 - سیب‌زمینی‌ها را پوست كنده و به ضخامت 2 سانتی‌متر حلقه‌حلقه كنید. سپس تا زمان استفاده در یك كاسه آب سرد نگه دارید تا سیاه نشود.

 

2 - پیاز را در روغن روی شعله متوسط 6 دقیقه تفت دهید تا بلوری شود، سپس گوشت را اضافه كرده و تفت دادن را حداقل 5 دقیقه یا تا زمانی كه رنگ گوشت عوض شود ادامه دهید. زردچوبه را در یك دقیقه آخر به مواد اضافه كنید. رب را نیز اضافه كرده و 2 دقیقه با مواد تفت دهید. 2 پیمانه آب‌جوش را همراه پوره گوجه‌فرنگی به مواد اضافه كرده و با در بسته روی شعله ملایم 3 ساعت گوشت را بپزید.

 

3 - در 45 دقیقه پایانی پخت، سیب‌زمینی را اضافه كرده به یاد داشته باشید در قابلمه را کاملا ببندید زیرا سیب‌زمینی له می‌شود. نمك و فلفل خورش را اندازه كرده و با چلو سرو كنید.

نکات:

1 - اگر سیب‌زمینی استانبولی پوست نازك است، می‌توانید آن را با پوست استفاده كنید.

 

2 - می‌توانید قبل از سرو خورش یك قاشق چای‌خوری دارچین روی آن بپاشید. [/align]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

×