کلمات کلیدی: راهکار, برای, افزایش, متابولیسم, بدن,
ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 راهکار برای افزایش متابولیسم بدن
نویسنده پیام
Negarita آفلاین
♥ رهگــــــذر...♥
******
مدیر کل سایت

ارسال‌ها: 48,817
تاریخ عضویت: Nov 2011
اعتبار: 129
ارسال: #1
Iran 5 راهکار برای افزایش متابولیسم بدن
اگر در طی یک رژیم غذایی به ثبات وزن رسیده‌اید، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید باز هم به راحتی وزن کم کنید، راهکارهایی که منجر به افزایش سوخت انرژی در بدن می‌شود؛ مانند افزایش عضلات بدن با ورزش، خوردن غذا در وعده های منظم و ...

متابولیسم



شما اکنون از یک رژیم غذایی پیروی می‌کنید، کاملاً حواستان به خورد و خوراکتان هست، توصیه های غذایی را رعایت می‌کنید ولی باز هم وزن کم نمی‌کنید. اولین هفته‌های رژیم را خوب پیش رفتید ولی یک چند هفته ای است که تقریباً ثابت شده‌اید، چه باید بکنید؟

نکته‌ی مهم اینجاست که متابولیسم پایه‌ی بدن با رعایت رژیم غذایی و کاهش دریافت انرژی، کاهش یافته و بدن به دریافت کم تطابق می‌یابد.

انرژی متابولیسم پایه به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل سن است. هرچه سن بالاتر می‌رود (پس از 30 سال) بدن انرژی پایه کمتری مصرف می‌کند، بدین ترتیب زودتر چاق شده و دیرتر لاغر می‌شود. عوامل دیگری نیز بر متابولیسم پایه تأثیرگذار هستند.

دکتر کریستین گربستات از اعضاء انجمن رژیم درمانان آمریکا عقیده دارد عوامل تأثیر گذار بر میزان متابولیسم پایه علاوه بر سن عبارت هستند از: ژنتیک بدن، میزان فعالیت روزانه و ترکیب رژیم غذایی. با توجه به همه‌ی این عوامل تأثیرگذار بر میزان متابولیسم پایه، راه‌هایی هم وجود دارد که می‌توان انرژی پایه را افزایش داد تا وزن بدن بهتر کنترل شود یا وزن اضافه در طول رژیم راحت‌تر کاسته شود.


راه‌های افزایش متابولیسم پایه

1- عضلانی شوید

یکی از سوخت‌های اصلی عضلات بدن، چربی ذخیره شده در بافت چربی است. چربی‌های بدن در طی یک ورزش آرام و طولانی از بافت چربی جدا شده و به بافت‌های عضلانی برای سوختن و تبدیل شدن به انرژی منتقل می‌شوند. هرچه شما تارهای عضلانی بیشتری را به کار گیرید، مقدار اسید چرب بیشتری می‌سوزد؛ در نتیجه کالری بیشتری را طی ورزش از دست می‌دهید. حتی پس از ورزش هم برای ساعاتی این سوخت چربی ادامه می‌یابد.

خوردن مداوم به معنای زیاد خوردن نیست بلکه به معنای مداوم خوردن است.

زیرا یکی از عادات غلطی که موجب کاهش میزان متابولیسم پایه می‌شود،

حذف وعده‌هایی چون صبحانه یا حتی میان وعده‌ها است

با کاهش محتوای چربی بدن، گردش خون آسان‌تر شده و شما احساس شادابی بیشتری می‌کنید. البته مراقب باشید که پس از ورزش، غذای اضافه دریافت نکنید تا هر آنچه در بدن شما سوخته است به جای اول باز گردد.

بهترین ورزش برای این منظور ورزشی است که شدت متوسطی داشته باشد؛ که به آن ورزش هوازی گویند بدین ترتیب که در طی ورزش ضربان قلبتان بالا برود و به راحتی تنفس کنید. از جمله این ورزش‌ها؛ دویدن، شنا، دوچرخه سواری، قایقرانی و پیاده‌روی تند است.



2- خوردن را جدی بگیرید

بدن شما یک موتور محرکه است که نیاز مداوم به انرژی دارد، پس برای زنده ماندن و فعالیت کردن باید دائماً غذا بخورید. این دریافت مداوم غذا موجب حفظ ثبات قند خون و تعادل آنزیم‌های گوارشی می‌شود. برای این منظور در اولین ساعت بیدار شدن از خواب صبحانه میل کنید سپس هر 3 تا 4 ساعت در طول روز غذا دریافت کنید و آخرین وعده را یک ساعت پیش از خواب مصرف کنید. این خوردن مداوم به معنای زیاد خوردن نیست بلکه به معنای مداوم خوردن است. زیرا یکی از عادات غلطی که موجب کاهش میزان متابولیسم پایه می‌شود، حذف وعده‌هایی چون صبحانه یا حتی میان وعده‌ها است.



3- در هر وعده پروتئین دریافت کنید

مصرف غذای حاوی پروتئین موجب افزایش متابولیسم پایه می‌شود. چربی و کربوهیدرات اثر کمتری بر انرژی پایه بدن دارند. گاز زدن غذا، جویدن، بلعیدن، هضم گوارشی و متابولیسم غذا در بدن انرژی زیادی نیاز دارد و تقریباً 30 درصد از انرژی غذایی که می‌خورید صرف این فعالیت‌ها می‌شود.

بهترین زمان نوشیدن آب برای لاغری پیش از صبحانه است. اگر دو لیوان آب

پیش از صبحانه بنوشید هم از مشکل یبوست طی رژیم رها می‌شوید و هم

بیشتر لاغر می‌شوید

غذاهایی که ترکیب پیچیده ای دارند (مانند گوشت‌ها، حبوبات و سبزیجات فیبری) کالری بیشتری نیاز دارند تا در بدن بسوزند.

غذاهای حاوی پروتئین، علاوه بر انرژی سوخت و ساز بالاتر، حاوی اسیدآمینه لوسین هستند که از تحلیل عضلات در حین رژیم لاغری می‌کاهند. علاوه بر غذاهای پروتئینی در هر وعده اصلی، در میان وعده‌ها نیز از مغزها، تخم مرغ و حبوبات میل کنید.



4- فعالیت دائم را فراموش نکنید

افزایش منظم تمرینات بدنی موجب افزایش ضربان قلب و متابولیسم پایه و افزایش سوخت انرژی در بدن می‌شود. از این رو به جای این که فقط سه بار در هفته با سرعت ثابتی نیم ساعت روی ترد میل راه بروید، سعی کنید راه‌هایی را پیدا کنید که انرژی بیشتری بسوزانید مثلاً در طی پیاده‌روی، هر دفعه چند نرمش اضافه کنید، هفته‌ی بعد کمی از مسیر را بدوید و کارهای دیگری از این قبیل انجام دهید.



5- آب بنوشید

مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه 8 لیوان آب می‌نوشند متابولیسم پایه بالاتری نسبت به افرادی دارند که روزانه 4 لیوان آب می‌نوشند. یعنی با یک رژیم ثابت در هر دو گروه، افرادی که بیشتر آب می‌نوشند سالانه 3 کیلوگرم بیشتر، وزن از دست می‌دهند. بهترین زمان نوشیدن آب برای لاغری پیش از صبحانه است. اگر دو لیوان آب پیش از صبحانه بنوشید هم از مشکل یبوست طی رژیم رها می‌شوید و هم بیشتر لاغر می‌شوید.


هـےچ اِشكالـے בَر گُفتَـטּ ايـטּ نيستـ كـ ـﮧ :

« פֿـבايا פֿـواستــِ פֿـوבَت را انجام בه »

ايـטּ گُفتـ ـﮧ פֿـوبـے استــْ ، زيــ ـرا

בَر هـَر حآل פֿـوآستــِ פֿُـבاوَنـב בَر حـآل اَنجام اَستــْ

´¯` هــَــرچـے פֿـُــــבا بـפֿــــوآב ´¯`
10-12-2011 06:25 AM
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

اخبار فناوری اطلاعات | نرم افزار املاک | هتل آپارتمان مشهد | ترجمه تخصصی | نرم افزار رستوران | نرم افزار تاکسی سرویس | نرم افزار رستوران | دانلود نرم افزار مطب | دانلود نرم افزار تاکسی سرویس | مجله پزشکی آسان طب | اتوماسیون پزشکی | کنکور آسان است | نرم افزار دفترچه تلفن نرم افزار چاپ چک نرم افزار رستوران نرم افزار فست فود نرم افزار کافی شاپ نرم افزار تاکسی سرویس نرم افزار نمایشگاه خودرو نرم افزار املاک نرم افزار هتلداری نرم افزار مطب نرم افزار دندانپزشکی نرم افزار انبارداری نرم افزار حسابداری فروشگاه نرم افزار وکالت مجله اینترنتی پارسی وان | مجله اینترنتی زیگیل | خرید بک لینک | خرید رپورتاژ | سینما تئاتر مای استیج | یک مهاجر | دنیای مهاجرت | مجله گردشگری کاروان | وردپرس دانلود | مجله تفریحی تندیس فان | نرم افزار Software | جوک جدید | اخبار هنر | اخبار کامپیوتر | سایت پزشکی | فروشگاه اینترنتی | سایت خبری | دانلود موزیک | اندروید سه | بانک شماره موبایل | پایگاه صالحین | مجله کامپیوتری | جاب لر | نوین ساخت | سهام نت | تکی کو | تم کد | مجله اینترنتی وبدون | پورتال خبری | سایت تفریحی تک لایو | مجله سرگرمی سیب رنک | سایت پزشکی دکتر طب | خرید گیفت کارت | مدرن بوک | چت روم | گیفت کارت | تولید کننده روغن زیتون ماشین آلات صنایع غذایی تولید کننده جعبه و کارتن تولید کننده ادویه
X بستن تبلیغات